Zobraziť archív

Popis

Cyklistická trasa začne v mestskej časti Kúty, na moste ponad rieku Nitra (285 m.n.m.). Vyberieme sa po poľnej ceste vedúcej okolo priehrady až do podhorskej obce Kanianka (372 m.n.m.). Ide o najväčšiu hornonitriansku obec s vyše 4 tisíc obyvateľmi, hlavne vďaka vysťahovaniu obyvateľov poddolovanej obce Koš.

Prudším stúpaním sa dostaneme na významnú turistickú križovatku Šútovské sedlo (529 m.n.m.). Pokračovať budeme cez Plešinu (706 m.n.m.) a ďalej po lesných cestičkách postupným stúpaním na Roveň (900 m.n.m.), ktorá leží pod vrcholom Magura. Oblasť Magury je známa ložiskami rúd zlata, olova, železa ťažených v stredoveku. Najväčší rozmach ťažby bol vo období rokov 1340 až 1650, kedy boli tretím najvýznamnejším náleziskom zlata v Uhorsku.

Potom zostúpime povedľa Lyžiarskeho strediska Poruba po žltej turistickej značke až do podhorskej obci Malinová (345 m.n.m.). Obec leží na juhovýchodných svahoch Strážovských vrchov pod Malou Magurou. V 17. storočí tu boli bane na zlato, čo dokazujú kamenné polia v neďalekých Robotách.

Z obce prejdeme po cyklistickej trase cez polia a lúky až do obce Lazany (316 m.n.m.). Prejdeme krížom cez obec, pri kostole odbočíme na poľnú cestu vedúcu povedľa družstva cez Kúty (285 m.n.m.) až do Prievidze, kde naša trasa končí.

Trasa je stredne náročná. Meria 45 km a prekonáva výškový rozdiel 950 metrov. Je vhodná pre horské i trekingové bicykle.